Obchodní podmínky internetového obchodu
definující mimo jiné podmínky uzavírání kupních smluv prostřednictvím Obchodu, obsahující nejdůležitější informace o Prodejci, Obchodu a právech spotřebitele
Obchod Poschodove.cz
Obsah
§ 1 DEFINICE
- Pracovní dny
- dny od pondělí do pátku s výjimkou zákonem stanovených svátků
- Účet
- bezplatná funkce obchodu (elektronicky poskytovaná služba), upravená zvláštními předpisy, prostřednictvím které si kupující může v obchodě zřídit individuální účet.
- Spotřebitel
- spotřebitel ve smyslu ustanovení občanského zákoníku.
- Kupující
- každá osoba nebo subjekt nakupující v Obchodě
- Pravidla
- tato pravidla.
- Obchod
- internetový obchod poschodove.cz provozovaný Prodávajícím na adrese https://www.poschodove.cz.
- Prodávající
- Pietrowe.pl SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ (společnost s ručením omezeným) se sídlem ve Varšavě na ulici Jana Pavla II II, 00-133 Varšava, zapsaná v obchodním rejstříku Krajského obchodního soudu vedeného Okresním soudem pro město Varšavu ve Varšavě, XIII OBCHODNÍ ODDĚLENÍ KRAJSKÉHO OBCHODNÍHO SOUDU pod číslem KRS: 0001024999, REGON: 52475551400000
§ 2 KONTAKT SE SPOLEČNOSTÍ
- Poštovní adresa
- ul. Jana Pavla II 22
- E-mailová adresa
- [email protected]
- Telefonní číslo
- +48 22 102 19 22
§ 3 TECHNICKÉ POŽADAVKY
- Pro správné fungování Obchodu jsou potřebné::
- Zařízení s přístupem k internetu
- Internetový prohlížeč podporující JavaScript a soubory cookies
- Pro provedení objednávky v Obchodě je kromě požadavků uvedených v odstavci 1 nezbytným prvkem také aktivní e-mailový účet.
§ 4 NÁKUPY V OBCHODĚ
- Ceny zboží uvedené v Obchodě jsou celkovými cenami za zboží.
- Prodávající upozorňuje, že celková cena objednávky se skládá z ceny zboží uvedené v obchodě a případných nákladů na dodání zboží.
- Vybrané zboží k nákupu je nutné přidat do košíku v Obchodě.
- Kupující si následně vybere z možností obchodu: způsob dodání zboží a způsob platby za objednávku, jakož i údaje potřebné k dokončení zadané objednávky.
- Objednávka je provedena v okamžiku potvrzení jejího obsahu a akceptace pravidel Kupujícím.
- Provedení objednávky je rovněž považováno za uzavření kupní smlouvy mezi Kupujícím a Prodávajícím.
- Prodávající poskytne spotřebiteli potvrzení o uzavření kupní smlouvy na trvalém nosiči nejpozději při dodání zboží.
§ 5 PLATBY
- Za provedenou objednávku je možné zaplatit podle volby Kupujícího: V případě, že Kupující vybere platbu předem, je nutné zaplatit objednávku do 7 pracovních dnů od provedení objednávky.
- Hotově při osobním převzetí zboží.
- Prostřednictvím společnosti PayU (platba předem)
- Prodávající upozorňuje, že v případě některých platebních metod je vzhledem k jejich povaze platba objednávky touto metodou možná pouze bezprostředně po odeslání objednávky.
- Nákupem v obchodě kupující souhlasí s používáním elektronických faktur prodávajícím. Kupující má právo svůj souhlas odvolat.
§ 6 REALIZACE OBJEDNÁVKY
- Prodávající je povinen dodat zboží bez vad.
- V případě, že si Kupující zvolil platbu předem za objednávku, Prodávající začne s realizací objednávky po jejím uhrazení.
- Zboží zakoupené v Obchodě je dodáváno v závislosti na tom, jaký způsob doručení zboží si Kupující vybral:
- Prostřednictvím externí kurýrní společnosti.
- Prostřednictvím naší vlastní dopravy.
- Kupující si může zboží osobně vyzvednout na sídle společnosti v době jejího otevření.
- Pokud se Kupující rozhodne pro osobní odběr, bude zboží připraveno k odběru v uvedený den dokončení objednávky, nebo v den, který Prodávající uvedl jako den odeslání zboží.
- Uvedený termín realizace objednávky je orientačním termínem. Prodávající vynaloží veškeré úsilí, aby byla objednávka realizována v uvedeném termínu.
- Prodávající nenese odpovědnost za nedodržení termínů v případě, že to vyplývá z viny jiné než Prodávajícího.
§ 7 PRÁVO ODSTOUPIT OD SMLOUVY
- Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy uzavřené s prodávajícím prostřednictvím obchodu v souladu s § 8 obchodních podmínek do 14 dnů bez udání důvodu.
- Lhůta pro odstoupení od smlouvy vyprší po uplynutí 14 dnů ode dne:
- kdy Spotřebitel převzal zboží nebo kdy třetí osoba jiná než dopravce a uvedená Spotřebitelem převzala toto zboží.
- kdy Spotřebitel převzal poslední položku nebo kdy třetí strana, jiná než dopravce a určená Spotřebitelem, převzala poslední položku v případě smlouvy zahrnující převod vlastnictví více položek, které jsou dodávány samostatně.
- uzavření smlouvy - v případě smlouvy o dodání digitálního obsahu.
- Spotřebitel musí oznámit Prodávajícímu své rozhodnutí o odstoupení od smlouvy jednoznačným prohlášením (například písemným oznámením doručeným poštou nebo informací poskytnutou elektronickou poštou).
- Pro zachování lhůty pro odstoupení od smlouvy postačí, když Spotřebitel odešle informaci o uplatnění svého práva odstoupit od smlouvy před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.
- V případě odstoupení od uzavřené smlouvy Prodávající vrátí Spotřebiteli veškeré od něj obdržené platby, včetně nákladů na doručení zboží (s výjimkou dodatečných nákladů vyplývajících z výběru Spotřebitele jiného než nejlevnějšího standardního způsobu doručení nabízeného Prodávajícím), bez zbytečného odkladu a v každém případě nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy Prodávající byl informován o rozhodnutí Spotřebitele odstoupit od smlouvy.
- Prodávající provede vrácení platby stejnými platebními prostředky, které Spotřebitel použil při původní transakci, pokud se nedohodne na jiném řešení, v každém případě Spotřebitel nemusí platit žádné poplatky související s takovým vrácením.
- Prodávající může odložit vrácení peněz, dokud neobdrží zboží a neověří si skutečný stav věcí nebo dokud mu nebude předložen doklad o vrácení zboží, a to podle toho, která událost nastane dříve.
- Prodávající žádá o vrácení zboží neprodleně, nejpozději však do 14 dnů ode dne, kdy spotřebitel informoval prodávajícího o odstoupení od kupní smlouvy. Lhůta je zachována, pokud Spotřebitel odešle zboží zpět před uplynutím 14denní lhůty.
- Spotřebitel nese přímé náklady na vrácení zboží.
- Spotřebitel je povinen vrátit zboží kompletní.
- Spotřebitel je povinen dodat výrobek v původním obalu, ve kterém mu byl výrobek doručen Prodávajícím. V případě vrácení bez obalu nebo s poškozeným obalem bude Prodávajícím Spotřebiteli uložena částka 200 PLN a odečtena z částky k vrácení.
- Spotřebitel odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku jiného použití zboží, než které bylo nezbytné ke zjištění povahy, vlastností a funkčnosti zboží.
- Pokud zboží kvůli své povaze nemůže být vráceno běžnou poštou, Spotřebitel bude muset nést také přímé náklady na vrácení zboží. Spotřebitel může požádat Prodávajícího o převzetí postele. Cena této služby činí 300 PLN, a v případě absence původního obalu se cena zvýší o dalších 200 PLN.
- Pokud postel už nese stopy po sestavování, nemá Spotřebitel možnost od smlouvy odstoupit.
§ 8 VÝJIMKY Z PRÁVA ODSTOUPIT OD SMLOUVY
- Právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku Spotřebiteli nepřísluší v případě smlouvy:
- jejímž předmětem je věc nemontovaná, vyrobená podle specifikace Spotřebitele, například taková, na které byla provedena alespoň jedna změna z následujících:
- změna rozměrů na jiné než nabízené
- změna světlé výšky na nestandardní,
- přesun žebříku na jinou stranu než v nabídce,
- nebo změna sloužící k uspokojení individualizovaných potřeb;
- jejímž předmětem je věc podléhající rychlé zkáze nebo s krátkou dobou použitelnosti
- jejímž předmětem je věc dodávaná v uzavřeném obalu, kterou po otevření obalu nelze vrátit kvůli ochraně zdraví nebo hygienickým důvodům, pokud byl obal otevřen po dodání
- jejímž předmětem jsou věci, které po dodání, kvůli své povaze, zůstanou nerozlučitelně spojeny s jinými věcmi
- jejímž předmětem jsou zvukové nebo vizuální záznamy nebo počítačové programy dodávané v uzavřeném obalu, pokud byl obal otevřen po dodání
- o dodávání deníků, periodik nebo časopisů, s výjimkou smlouvy o předplatném
- jejíž cena nebo odměna závisí na fluktuacích na finančním trhu, nad nimiž podnikatel nemá kontrolu, a které mohou nastat před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy
- o dodání digitálních obsahů, které nejsou zaznamenány na hmotném nosiči, pokud k plnění služby došlo s výslovným souhlasem Spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a po upozornění podnikatele na ztrátu práva odstoupit od smlouvy
- jejímž předmětem je věc nemontovaná, vyrobená podle specifikace Spotřebitele, například taková, na které byla provedena alespoň jedna změna z následujících:
§ 9 REKLAMACE
- V případě výskytu vady zboží má Kupující možnost uplatnit nárok na reklamaci vadného zboží na základě ustanovení v občanském zákoníku, pokud byla záruka sjednána.
- Při uplatnění záruky může kupující podle pravidel a ve lhůtách stanovených občanským zákoníkem: Prodávající žádá o uplatnění reklamace na poštovní nebo elektronické adrese uvedené v § 2 obchodních podmínek.
- podat prohlášení o snížení ceny
- v případě závažné vady - podat prohlášení o odstoupení od smlouvy
- požadovat výměnu za zboží bez vad
- požadovat odstranění vady
- Ukáže-li se, že pro posouzení reklamace je nutné dodat reklamované zboží Prodávajícímu, je Kupující povinen dodat zboží na náklady Prodávajícího.
- Pokud byla na zboží poskytnuta záruka, informace o ní a jejích podmínkách jsou k dispozici v popisu produktu v Obchodě.
- Reklamace týkající se fungování Obchodu je třeba směrovat na e-mailovou adresu uvedenou v § 2 Pravidel.
- Reklamace Prodávajícího budou vyřizovány do 14 dnů.
- V případě, že reklamační řízení nepřinese očekávaný výsledek Spotřebiteli, může Spotřebitel využít například:
- mediaci, kterou provádí místně příslušný inspektorát obchodní inspekce, jemuž je třeba podat žádost o mediaci. Řízení je zpravidla bezplatné. Seznam inspektorátů najdete zde: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
- pomoci příslušného rozhodčího soudu pro spotřebitele působícího při zemském inspektorátu obchodní inspekce, kterému je třeba podat žádost o projednání věci před rozhodčím soudem. Řízení je zpravidla bezplatné. Seznam soudů najdete na adrese: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596;
- bezplatné pomoci městského nebo okresního ombudsmana pro spotřebitele;
- internetové platformy ODR, která je dostupná na adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home.howitworks.
§ 10 OSOBNÍ ÚDAJE
- Správcem osobních údajů zákazníků Obchodu je Prodávající. Osobní údaje zpracovávané Kupujícím na základě souhlasu uděleného v rámci provozu účtu v Obchodě nebo při objednání zboží v Obchodě jsou zpracovávány pro účely realizace objednávky a realizace kupní smlouvy a pro účely reklamy v souladu se souhlasem uděleným na místě. Podání osobních údajů je dobrovolné, s výjimkou osobních údajů, které jsou nezbytné pro realizaci objednávky. Společnost si vyhrazuje právo odmítnout provedení objednávky v případě neposkytnutí nezbytných osobních údajů. Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům a právo na jejich opravu. Podrobnější informace o zpracování osobních údajů poskytne Prodávající na vyžádání Kupujícího nebo v Pravidlech.
§ 11 VÝHRADY
- Prodávající si vyhrazuje právo změnit Pravidla. Pravidla ve znění platném k datu uzavření kupní smlouvy jsou pro Kupujícího závazná.
- O pozměněných Pravidlech bude Kupující informován e-mailem nebo prostřednictvím informací zveřejněných na internetových stránkách Obchodu a poskytnutých nejméně 14 dnů před vstupem v platnost.
- Změny Pravidel neovlivňují práva Kupujících získaná před datem vstupu změněných Pravidel v platnost.
- Ve vztahu ke Kupujícím, kteří nejsou spotřebiteli, se tato ustanovení budou uplatňovat s výjimkou ustanovení § 7 Pravidel.
§ 12 USTANOVENÍ TÝKAJÍCÍ SE KUPUJÍCÍCH, KTEŘÍ NEJSOU SPOTŘEBITELI
- Právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nepřísluší subjektu jinému než spotřebiteli.
- Veškerá odpovědnost Prodávajícího vůči Kupujícímu, který není spotřebitelem, je v mezích stanovených právem vyloučena.
- V případě případného sporu s Kupujícím, který není spotřebitelem, je příslušný soud určen na základě sídla Prodávajícího.